רואה חשבון

מה התכונות הנדרשות כדי להיות רואה חשבון?

פוסט אורח - עמוס כץ רואי חשבון - אריאל‎

מה התכונות הנדרשות כדי להיות רואה חשבון?

באם הנכם אוהבים להתעסק בכל מה שקשור למתמטיקה ומבחני מתמטיקה הינם קלים לכם ואף המחשבה על עבודה עם מספרים כקריירה מעוררת בכם סוג של התרגשות, כי אז להיות רואה חשבון מהווה מקצוע אטרקטיבי עבורכם. המון בני אדם, אשר נהנים מהעיסוק במתמטיקה, הופכים בסופו של דבר לרואי חשבון, אבל אהבה והבנה במתמטיקה לא מהוות את התכונות היחידות שחייבים להצטייד בהן רואי חשבון. נדרש מהעוסקים בראיית חשבון אף שיהיו כנים, חרוצים ואמינים, על מנת שיוכלו לבצע את עבודתם כהלכה. רואי חשבון נדרשים להציג מיומנויות מתמטיות מעולות. הלקוחות סומכים על רואי החשבון שישמרו על תיקיהם הכספיים באופן הכי נכון ומסודר. רואי חשבון צריכים להיות בטוחים בעבודתם ולהיות מסוגלים לבצע חישובים בלי כל מקום לשגיאות. 

רואה חשבון צריך להיות ישר ומהימן –

לרואה חשבון קיימת אחריות רבה על מידע רגיש ביותר. הלקוחות מצפים ליושר ולמהימנות מן רואה חשבון, בשל כך שהינו מהווה את אחד מבני האדם הבודדים שרואים הלכה למעשה את הצד הכלכלי עסקים מצליחים או עסקים נכשלים. נדרש מרואי החשבון שיבחנו נכון ובכנות מסמכים פיננסיים, מבלי שיזייפו מספרים או יכתבו נתונים כוזבים.

רואה חשבון מחויב לעבוד בזהירות ובמיומנות –

רואי החשבון מקבלים שכר רב, על מנת שיתורו אחר טעויות בניירת של הלקוחות שלהם. על רואי החשבון לשים לב לפרטים הכי קטנים שמופיעים במסמך, על מנת שימצאו ליקויים בהצלחה. רואה חשבון צריך לזהות בהצלחה מסמכים שמולאו כהלכה ולנהל רשומות זהירות עבור הלקוחות, הווה אומר, עליו להעניק תשומת לב לפרטים, אשר הינה חיונית לגמרי בזמן ביצוע העבודה שלו. בנוסף לכך, נדרשות מיומנויות ארגוניות, בשל כך כי רואי החשבון חייבים לשמור את המסמכים הכספיים בצורה שתאפשר נגישות נוחה.

רואה חשבון צריך למצוא היטב את האיזון שבין העבודה לבין מהלך חיים שלו –

המון רואי חשבון נמצאים במאבק מתמיד של בין שמירה על האיזון לבין מהלך החיים שלהם. רואה חשבון עובד מעבר לשבוע הרגיל הסטנדרטי, אשר כולל כארבעים שעות לערך, בפרט בזמנים של התחייבות המס. רואי החשבון אף נדרשים לעבור השתלמויות, כדי שיוכלו לחדש את הרישיון שלהם. במרבית המדינות נדרשות כמאה ועשרים שעות של השתלמויות מקצועיות, במשך כל שלוש שנים, עם מינימום עשרים שעות בשנה קלנדרית. ככל שהעומס של הלקוחות גדל, באופן ישיר רואי חשבון עצמאיים יכולים למצוא את עצמם עובדים למעלה מן חמישים שעות בשבוע.

רואה חשבון נדרש לעמוד במתחים רבים ולהפגין מידה רבה של שלמות וביטחון –

רואה חשבון הוא בסופו של דבר האחראי על הדו"חות והטפסים עליהם הוא חותם. כמבקר חיצוני הוא צריך להבטיח למשקיעים ולרשויות כי דו"חות החברה הוכנו ודווחו כהלכה. מבקרים פנימיים מאמתים את שיטות הארגון שלהם ובודקים אם יש הונאה או יש ניהול שגוי. בשני המצבים הללו, נדרש מרואה החשבון להפגין מידה רבה של שלמות וביטחון. במידה ורואה החשבון עובד בסוכנות או ארגון ממשלתי עם מספר מיקומים, שמא הינו יידרש לנסוע בתדירות רבה ברחבי מדינת ישראל. רואי החשבון צריכים ללמוד לעקוב בקפידה אחר רמות האנרגיה והמתח שבהן הם נמצאים במהלך העבודה שלהם.